Veelgestelde vragen

Bestellen

Bestellen
  • Kan ik advies vragen voor mijn bestelling?

    Wij staan steeds klaar om advies te geven. Heb je een vraag, dan kan je ons via telefoon, mail of het contactformulier bereiken.
  • Retourbeleid

     HERROEPINGSRECHT

    Op basis van het herroepingsrecht kan u binnen veertien (14) dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product, alsnog afzien van de aankoop. U bent niet gehouden tot betaling van een vergoeding of opgave van een motief. Wij horen uiteraard wel graag uw feedback zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.Indien u uw herroepingsrecht inroept in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden en de wettelijke bepalingen, zullen wij u het werkelijk betaalde bedrag terugbetalen binnen veertien (14) kalenderdagen. Wij zullen u terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee deze de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval worden er voor de terugbetaling geen kosten in rekening gebracht.Als u beroep wilt doen op het herroepingsrecht moet dit steeds uitdrukkelijk, ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk aan ons meegedeeld worden. Deze mededeling moet binnen de veertien (14) kalenderdagen gebeuren vanaf de dag van (fysieke) ontvangst van de Producten en kan opgestuurd worden naar Zuidlaan 66, 9630 Munkzwalm.In uw mededeling moet u verplicht volgende informatie vermelden: 

    • Datum van order, datum van ontvangst en datum waarop het herroepingsrecht wordt gebruikt;
    • Uw naam en adres;
    • Uw handtekening.

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dan staat u in voor de kosten van het terugzenden van de Producten. Ook indien de Producten door hun aard niet kunnen worden teruggestuurd via de gewone post, staat u in voor de kosten van het terugzenden van de Producten. U neemt alle redelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat de Producten ons in goede staat bereiken. De Consument heeft geen herroepingsrecht in de volgende gevallen: 

    • De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (Artikel VI.53.5° Wetboek Economisch Recht);
    • De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere Zaken (Artikel VI.53.6° Wetboek Economisch Recht);

    De Consument is aansprakelijk voor de waardeverminderingen van de Producten die voortvloeit uit de behandeling van de Producten die verder gaat dan wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de Producten vast te stellen. Wij zijn gerechtigd om de kosten van de waardevermindering in verhouding tot de terugbetaling in rekening te brengen. 

  • Is mijn bestelling succesvol afgerond?

    Twijfel je of je bestelling goed is doorgekomen? Raadpleeg dan je mails, omdat je bij een succesvolle bestelling een bevestigingsmail ontvangt. Hierin kan je de bestelling en bijhorende leveringsinformatie controleren.
  • Hoe gebruik ik mijn ontvangen kortingscode?

    In je winkelwagen zie je bij Samenvatting een overzicht van het sub- en eindtotaal van de toegevoegde producten. Hieronder kan je de kortingscode invoeren en toepassen op het bedrag. Opgelet, als je kortingscode is verbonden aan een bepaalde voorwaarde, is deze niet altijd geldig. De korting wordt onmiddellijk verrekend op het eindtotaal wanneer je een geldige code ingaf.
  • Ik heb het foute leveringsadres ingegeven, kan ik dit nog wijzigen?

    Het leveringsadres kan worden gewijzigd zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Erna is dit helaas niet meer mogelijk. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met ons om op tijd het leveringsadres te wijzigen.
  • Hoe plaats ik een bestelling op basis van eerder bestelde producten?

    In de rechterbovenhoek klik je op het login-pictogram om je aan te melden. Ga daarna via het klantmenu naar Mijn bestellingen om je eerder bestelde producten te zien. Zo kan je deze snel opnieuw bestellen.

Betalen

Betalen
  • Retourbeleid

     HERROEPINGSRECHT

    Op basis van het herroepingsrecht kan u binnen veertien (14) dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product, alsnog afzien van de aankoop. U bent niet gehouden tot betaling van een vergoeding of opgave van een motief. Wij horen uiteraard wel graag uw feedback zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.Indien u uw herroepingsrecht inroept in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden en de wettelijke bepalingen, zullen wij u het werkelijk betaalde bedrag terugbetalen binnen veertien (14) kalenderdagen. Wij zullen u terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee deze de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval worden er voor de terugbetaling geen kosten in rekening gebracht.Als u beroep wilt doen op het herroepingsrecht moet dit steeds uitdrukkelijk, ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk aan ons meegedeeld worden. Deze mededeling moet binnen de veertien (14) kalenderdagen gebeuren vanaf de dag van (fysieke) ontvangst van de Producten en kan opgestuurd worden naar Zuidlaan 66, 9630 Munkzwalm.In uw mededeling moet u verplicht volgende informatie vermelden: 

    • Datum van order, datum van ontvangst en datum waarop het herroepingsrecht wordt gebruikt;
    • Uw naam en adres;
    • Uw handtekening.

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dan staat u in voor de kosten van het terugzenden van de Producten. Ook indien de Producten door hun aard niet kunnen worden teruggestuurd via de gewone post, staat u in voor de kosten van het terugzenden van de Producten. U neemt alle redelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat de Producten ons in goede staat bereiken. De Consument heeft geen herroepingsrecht in de volgende gevallen: 

    • De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (Artikel VI.53.5° Wetboek Economisch Recht);
    • De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere Zaken (Artikel VI.53.6° Wetboek Economisch Recht);

    De Consument is aansprakelijk voor de waardeverminderingen van de Producten die voortvloeit uit de behandeling van de Producten die verder gaat dan wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de Producten vast te stellen. Wij zijn gerechtigd om de kosten van de waardevermindering in verhouding tot de terugbetaling in rekening te brengen. 

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Betalen kan achteraf in onze apotheek, of online met de volgende betaalmethodes: Bancontact Visa Mastercard Maestro PayPal
  • Kan ik achteraf betalen?

    Het is mogelijk om bij ophaling van je bestelling te betalen. Kies daarvoor de betalingsmethode Betaal in de apotheek.
  • Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

    Wanneer wij je betaling correct hebben ontvangen, krijg je een bevestigingsmail. Als er toch problemen zijn, neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Hoe gebruik ik mijn kortingscodes, actiecodes en promocodes?

    Bij stap 2 van het afrekenen, Controleer & betaal, kan je de code invullen en bevestigen. Het te betalen bedrag zal automatisch aangepast worden bij Overzicht van bestelling.

Producten en voorraad

Producten en voorraad
  • Hoe zoek ik een bepaald product op de website?

    Zoekfunctie: je kan zoeken via de zoekfunctie bovenaan. Het is mogelijk te zoeken op productnaam, merk, trefwoord of code (CNK-code, EAN-13-code, GTIN, ...). Categorieën: via de hoofdcategorieën in de bovenbalk kan je doorklikken naar meerdere subcategorieën. Daarin worden alle bijhorende producten getoond. Vervolgens kan je de getoonde lijst van producten verder verfijnen door gebruik te maken van de filters. Je kan filteren op categorie, prijs of fabrikant.
  • Ik kan een product niet vinden. Wat nu?

    Gebruik de zoekfunctie en categorieën om het gewenste product te zoeken. Vind je het niet? Neem dan zeker contact op met ons via de contactpagina, en wij kijken hoe we je kunnen helpen.
  • Hoe bestel ik opnieuw producten die ik eerder besteld heb?

    In de rechterbovenhoek klik je op het login-pictogram om je aan te melden. Ga daarna via het klantmenu naar Mijn bestellingen om eerder door jou bestelde producten te zien. Zo kan je deze snel opnieuw bestellen.
  • Wat doe ik als er onvoldoende informatie staat bij een product?

    De productinformatie wordt continu aangevuld om up-to-date te zijn. Hiervoor zijn we afhankelijk van verschillende producenten en laboratoria. Het is dus mogelijk dat niet alle informatie onmiddellijk beschikbaar is. Neem gerust contact op wanneer je specifieke vragen hebt over een product.

Registreren en aanmelden

Registreren en aanmelden
  • Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

    Nee, om een bestelling te plaatsen heb je geen account nodig. Het hebben van een account helpt je wel tijd besparen tijdens het bestellen. Je adresgegevens, bestellingen en verlanglijstje worden veilig opgeslagen.
  • Mijn wachtwoord wordt niet aanvaard. Wat moet ik doen?

    Kijk eerst na of het ingevulde wachtwoord volledig correct is. Wachtwoorden zijn erg gevoelig, elk teken moet juist zijn. Let dus ook goed op een kleine letter of een hoofdletter Kan je nog steeds niet inloggen? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via de knop Wachtwoord vergeten?. Voer vervolgens je e-mailadres in om een wachtwoord reset link te ontvangen. Volg de link via mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.
  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Jouw klantgegevens kan je op elk moment wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Ga daarna via het klantmenu naar Account om je accountinformatie te zien. Hier kan je de contactgegevens, het standaard factuuradres en het standaard verzendadres wijzigen. Klik op bewerken, vul de juiste gegevens in en klik onderaan op opslaan zodra je klaar bent met wijzigen.
  • Welke gegevens houden we bij, en waarom?

    We houden alleen de gegevens bij die noodzakelijk zijn om je onze service aan te bieden: Login-gegevens: het e-mailadres en wachtwoord om je op je persoonlijke account aan te melden. Adresgegevens: factuuradres en verzendadres voor het bezorgen van je bestelling en van de factuur. E-mailadres: om je informatie te geven over je bestelling en, mits zo geregistreerd, de nieuwsbrief toe te sturen. Bestellingen: de bestellingen die je tot op heden hebt geplaatst, zodat je er snel een overzicht van hebt. Verlanglijstje: de producten die je hieraan toevoegt, kan je later terugvinden.
  • Hoe kan ik mij registreren?

    In de rechterbovenhoek klik je op het login-pictogram. Dan heb je de keuze om in te loggen op een bestaand profiel of te registeren en een nieuw account aan te maken. Klik daarvoor op de knop 'Account aanmaken'. Ten eerste vragen we naar persoonlijke informatie, namelijk je voor- en achternaam. Wens je onze nieuwsbrief te ontvangen, dan vink je dat aan. Daarnaast vragen we je login-gegevens in te vullen. Geef je e-mailadres in en kies een wachtwoord. Daarvoor zijn minimaal 3 verschillende karaktertypes vereist, te kiezen uit kleine letters, hoofdletters, cijfers of speciale tekens. Bovendien moet het wachtwoord uit minimum 12 tekens bestaan. Bevestig vervolgens je wachtwoord en ga verder door te klikken op Account aanmaken.
  • Hoe kan ik mij aanmelden?

    In de rechterbovenhoek klik je op het login-pictogram. Vervolgens vul je je e-mailadres en wachtwoord in om je aan te melden. Deze heb je zelf gekozen tijdens de registratie van je account.

Stappenplan

Hoe plaats ik een online bestelling stap voor stap?
  • Stappenplan voor een online bestelling

    Via onze uitgebreide webshop, geïllustreerd met foto’s en prijzen, krijgt u een goed zicht op de meer dan 40.000 producten die wij bij onze groothandel kunnen bestellen. Via de reservatiemodule kan u een bestelling online reserveren.

    Zo bent u er zeker van dat de door u gewenste producten in de gewenste aantallen aanwezig zijn.
    Aangezien wij 3 keer per dag beleverd worden, zijn geplaatste bestellingen ook razendsnel ter plaatse!
    Een bestelling geplaatst voor 16u, kan vaak dezelfde dag nog opgepikt worden…en dit mét het nodige, persoonlijke advies!

    Hoe gaat het in zijn werk?

    1. Maak 1 x een account aan of log in bovenaan de pagina.
    2. Kies uw producten of scan uw voorschrift in.
    3. Leg alles in uw winkelwagen en finaliseer uw bestelling. U kan ervoor kiezen om online te betalen via de bancontact-module, maar ook betalen achteraf in de apotheek blijft zeker mogelijk. Daar kan zowel cash betaald worden als met bancontact, payconiq of de bancontact-app.
    4. Haal enkele uren later alles op in onze apotheek.

    Betaalde bestellingen die geen extra advies vereisen, kunnen op aanvraag ook in een afhaalkluisje gestopt worden.